dimecres, 15 de desembre del 2010

PASTÍS DE PERES COBERT DE XOCOLATA

Avui, a la classe de ceràmica hem fet la degustació mensual de te, l´última del trimestre i de l´any, que s´acompanyat amb aquest pastís de peres cobert de xocolata i d´un pastís de poma que ha fet la meva companya, la Mencía. Dos pastissos deliciosos que han estat un èxit...


Ingredients
-4 peres conference.
-4 ous.
-8cullerades de sucre.
-6 cullerades de farina.
-2 cullerades de llevat.
-1 llimona.
-1 iogurt natural.
-1 cullerada d´oli de girasol.

Per a la cobertura
-100gr de xocolata fondant.
-100 ml de nata per muntar(1/2 vas).
-50 gr. de mantega.

Preparació
Peleu les peres i talleu-les a trossets. Bateu els rovells d´ou  amb el sucre fins que obtingueu una barreja molt cremosa. Afegiu-hi la pell de llimona ratllada, el iogurt, una cullerada d´oli, les peres i la farina passada pel tamís amb el llevat, i barregeu-ho molt bé.
Finalment, incorporeu-hi, amb molt de compte, les clares a punt de neu.
Aboqueu aquesta barreja en un motlle i coeu-la a temperatura mitja, durant uns 50 minuts aprox.
Escalfeu la nata, amb la mantega i, quen comencia a bullir, retireu-la del foc. Afegiu-hi la xocolata trossejada i remeneu- ho bé fins que la xocolata estigui completament fosa. Desemmotlleu el pastís i cobriu-lo amb la xocolata. Deixeu-lo refredar fins que la cobertura s´ha endurit.
Decoreu i serviu.



Una curiositat
La pera conference és una coneguda pera anglesa que s´anomena així per haver rebut el primer premi en la Conferència Internacional de la Pera. Té la pell tacada i un sabor dolç, deliciós i la seva textura és tendra i sucosa.




Bon Profit!

13 comentaris:

  1. Uau, t'ha quedat una cobertura perfecta! I ja sabem que la xocolata i les peres lliguen super bé... ha de ser un pastís boníssim!
    No coneixia gens l'origen del nom Conference, je je je...
    Per cert, a veure si poses alguna foto amb els objectes de la classe de ceràmica, eh? ;)

    ResponElimina
  2. Despues de publicar su comentario la mestra
    Gemma ya no tengo mas que añadir solo que me reafirmo a que esta muy este postre, presentacion, foto y origen de la pera conferencia,Ya sabes mas
    petons
    miquel

    ResponElimina
  3. Cristina,
    Quina meravella de pastís! Quina cobertura més perfecte.. Gràcies per a la informació de la Conference... cada dia s'aprén alguna cosa nova.
    I m'apunto al comentari de la Gemma.. quan ens ensenyaràs alguna coseta de les que fas a les classes de ceràmica? Petons,

    ResponElimina
  4. Miquel i La cuina de l´Eri, doncs ja veieu la " gran mestre" m´ha aprovat!! He passat el trimestre amb nota!

    Gràcies profe Gemma! Em vaig fixar en els comentaris teus i d´altres blocaires de com fer una cobertura tipus sacher i vaig utilitzar el sistema de la reixeta per primera vegada...

    Us prometo que quan surti del forn alguna peça decent la publico...de moment tinc peces però d´altres cursos...
    Estem a punt de coure!

    ResponElimina
  5. Em sembla d'una delicadesa espectacular, una idea genial que segur que sorprèn a tothom. Enhorabona.

    ResponElimina
  6. Me encanta esta presentacion, tengo tanto que aprender!!

    ResponElimina
  7. Hola Cristina!! Has vist que ràpida he estat en fer-te una visita?? Enhorabona per aquest bloc, està molt, molt bé...me l'apunto a "favoritos", veig que no tens per fer-se seguidor teu, no? Això dels seguidors va molt bé per veure les actualitzacions que fan els blocs que segueixes. Bé, de totes maneres ja et tinc a "favoritos" i t'aniré visitant, no em vull perdre les teves receptetes. Aquest pastís t'ha quedat genial! genial!!...quina llàstima que el dolç engreixi tant, perquè si no fos per això...Ànims, ens veiem per aquí. Un petó, Paula

    ResponElimina
  8. Gracies Carmen...però aquí todos tenemos mucho que aprender. He de reconocer que hacer ceramica ayuda mucho.

    Hola Paula, me n´alegro que t´agradi...NO sóc gaire entesa en informàtica: però això de seguidors no és el mateix que la pestanya altres blocs? Ens veiem...

    Ah! jo he estat a Can JOan de S´aigo. Genial!

    ResponElimina
  9. Hola Cristina, gràcies per deixar un comentari al meu blog perque sinó no sé pas quant t'hagues pogut conèixer.
    Fa temps vaig veure una mena de recepta similar a una revista de la thermomix, però més que un pastís ara ho recordo com un mena de torró o fudge. Vaig pensar que seria deliciós. I amb aquest pastís tinc la mateixa impressió: la frescor de la pera amb l'untuositat de la xocolata... se'm fa la boca aigua!!!
    He llegit que li prenguntes a la Paula com es fa això de fer-te seguidora. Intentaré explicar-t'ho.
    Un cosa és afegir la pestanya d'altres blogs. Aqui podem saber quins blogs visites i quins són els teus gustos.
    "Seguidores" és la gent que es vol fer seguidora o fan del teu blog. Per afegir el gadget de seguidors cliques a dalt a la dreta a "Disseny". Cliques a "afegir gadget" i se t'obra una pantelleta amb els gadgets disponibles. Busques "seguidors" i "desar". A partir d'ara ja ens podrem fer seguidors teus o fans.
    Fins aviat,
    Mglòria de Gourmenderies

    ResponElimina
  10. Carai si que donen de si les peres!! i jo que la tenia per una fruita insípida... el de la Gemma ja l'hem fet (dues vegades amb gingebre i sense, mmmm!, ara tocarà anar a per aquest!

    ResponElimina
  11. Hola, Cristina, he vist el teu comentari tan a Bontiberi com a Gourmenderies, i he passat a veure que es cou dintre del teu blog i mare meva!!
    Enhorabona! Si no t'importa em quedo una estona per aquí a vera que m'emporto.
    Una forta abraçada
    Puri de cooking lovers

    ResponElimina
  12. L’he trobat el pastis de pera i xocolata. Caram!
    L’hauré de provar de fer. Gràcies

    ResponElimina
  13. Hola Cristina guapa tu

    Buscava un pastís amb pera, i l´oloreta me ha fet arrivar fins aquí, et COPIO la formula i ja et comentaré

    Mil petonets Susanna

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...