dissabte, 15 de gener del 2011

GELAT DE TORRÓ DE ROVELL D´OU (GEMA)

Durant aquest dies de permís post-nadalencs que he gaudit m´he dedicat a posar en ordre el pis; practicar el "marujeo" com se sol dir...A casa meva em van ensenyar que no s´ha de llençar res de menjar;  que tot s´ha d´aprofitar. Doncs, dit i fet. Durant les sessions de neteja vaig deixar el rebost net com una patena i d´aqui ha sorgit aquest gelat de rovell d´ou...Buf! quin descans! ja no em queda res... A partir d´ara a comprar sobre la marxa.

Mai havia gaudit tant fent unes postres que són de "sobres" 100%: la barra de torró, "sobra"; la nata, "sobra";  la base de galeta del gelat i dels voltants de la copa, "sobra" d´una tulipa mig esmicolada; les perletes d´anís, "sobra" i les physalis,"sobres"...je, je je.
M´he quedat impressionada del gust d´aquest gelat...Us animo a què el feu.

Ingredients
Per a 4 persones
-1 barra de torró de gema cremada de 300gr.
-2 ous.
-300cc de nata líquida.

Preparació 
-Munteu les clares d´ou  a punt de neu i reserveu-les. Munteu la nata amb ajut de les varetes. Esmicoleu la barra de torró de manera que quedi molt fina i barregeu-ho amb els rovells d´ou, ajudant-vos d´una forquilla, procurant que els rovells quedin ben incorporats.
-Ajunteu el torró amb les clares muntades i ls nata amb molta cura.Quan la barreja sigui ben homogènia, poseu-la en un motlle rectangular i ho deixeu- ho en el congelador mínim de 2 hores.
- Cada 1/2 traieu-lo de la nevera i amb una cullera de fusta remeneu el gelat perquè no cristal-litzi.

Bon Profit!

Aquestes vacances de Nadal, una companya de la feina m´ha regalat la pel.lícula JULIA & JULIE que està relacionada amb la cuina i concretament amb el món dels blogs.



No recordava la seva existència. Vaig riure moltíssim, i a més, m´he quedat sorpresa ja que actualment em sento identificada amb la co-protagonista més jove  i  les circumstàncies per les quals decideix obrir un blog de cuina...quines coses!
Si no l´heu vista, feu-lo; passareu una bona estona i, si l´heu vista, podem comentar-la si us ve de gust.

Bon appétit!

19 comentaris:

  1. ostres quin postre me maco i tot aprofitat,em sembla perfecte,jo tinc una amiga que em va aconsellar que em mires la pelicula del teu llibre jajaj petons

    ResponElimina
  2. Visca les sobralles!!!Ha d'estar bonissim!!

    ResponElimina
  3. Esa película fue la que me inspiró para abrir mi blog... qué buenos recuerdos! el helado tiene una pinta exquisita!

    ResponElimina
  4. Hauré de fer com tu i començar a fer neteja de rebost nadalenc... que encara tinc un munt de torró jo!!
    Per cert, tinc pendent de veure aquesta pel·lícula i ara me n'has fet venir més ganes!

    ResponElimina
  5. Hola Cristina,
    Això si que és un bon aprofitament! T'ho comento per si t'interessa participar en un concurs d'aprofitament al bloc: http://laube-sanoyderechupete.blogspot.com/2011/01/concurso-aprovechame.html . És ideal pel que tu has fet...
    A mi ja no em queda res de res! Ah! la presentació és molt maca! Petonets guapa!

    ResponElimina
  6. Hola Cristina:
    Te ha quedado muy bien esta receta de aprovechamiento y con la copa viste mas el postre
    Hemos tenido la misma idea,hoy publico una receta de aprovechamiento tambien de turron de yema.
    Que tengas un feliz domingo
    peto
    miquel

    ResponElimina
  7. Hola Cristina!
    Mira que aquest gelat no n'havia sentit a parlar mai! i veig que és superfàcil de fer!
    Jo que cada any dic que no em reglin turrons... si val la pena tenier aquestes sobres!!!
    La peli de Julie & Julia esta bé, eh? a mi em va agradar pel tema, però al meu marit.. es va aburrir! ja passa això.
    Durant aquests pròxims dies no podré vistar la teva cuina, però quant em reincorpori intentaré posar-me al dia de tot el que has fet!
    Un petó,
    Gourmenderies

    ResponElimina
  8. A casa ens agraden més els torrons post nadalencs reaprofitats que no pas els torrons menjats tal qual, je je je...
    Aquest gelat té una pinta sensacional, qui diu que les receptes d'aprofitament no poden ser bones? A vegades, són millors que les originals, oi?

    ResponElimina
  9. Sempre havia vist receptes d'aprofitament de torró de xixona, però aquesta teva li dóna sortida al torró de crema, que sempre acaba voltant per casa al final de les festes. Bona idea!

    ResponElimina
  10. Bona tarda, hauré d'esperar al proper any per fer-la. No em van quedar torrons. Me l'apunto i la peli la buscaré, em fa gràcia.

    ResponElimina
  11. Arran dels vostres comentaris crec que he fet una perla de postres, gens embafador i dels qual te´n vénen ganes de repetir.

    Glòria, el que dius és cert; per què el torró de gema és el que sempre acaba voltant per casa passades les festes?

    ResponElimina
  12. Ostres Cristina!
    Que original i bo que és aquest gelat.
    Felicitat
    Salut

    ResponElimina
  13. Amb sobres així qualsevol gaudeix com un boig de la cuina!! M'encanta! un petó, Paula

    ResponElimina
  14. Cristina, aquest gelat té moooolt bona pinta!! I saps què? Segur que ara assaborim molt millor els torrons que no pas durant els empatxos nadalencs. ;)
    Petonets!

    ResponElimina
  15. Que pasada!!!! dios la dieta ,... Noelia centrate que te pierdesssssssss un besin desde www.lasguisanderas.com

    ResponElimina
  16. T'imagino amb una activitat frenètica con la Julia mirant d'assemblar-se a la Julie i sí, sí que t¡hi veig.
    Enhorabona, vas per bon camí.

    ResponElimina
  17. Va bé aprofitar les sobres, i més si el resultat és tan bo! jo també he publicat un flam amb torro de les sobres de Nadal

    ResponElimina
  18. Hola Cristina!
    La veritat és que és un gelat molt temptador! Ara, t'he de dir que a mi no m'han quedat mai bé. Sempre em cristalitza, tot i el "menoe" de cada mitja hora! En fi, els seguiré comprant fet!

    Salut!

    ResponElimina
  19. Yo vi la película hace poco y me encantó.
    Ahora, no os habeis preguntado nunca que hacen con la comida?
    En el caso de Cristina no os preocupeis que auqnue estemos siempre con la eterna dieta acaban cayendo, siempre están buenísimos.
    Sofía

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...