dimarts, 15 de febrer del 2011

PASTÍS DE FORMATGE

Diumenge, com cada any, vàrem celebrar la calçotada en el tros que la meva família política té a l´horta de St. Joan Despí que es troba situada en la ribera del riu Llobregat.
Per postres vaig portar aquest pastís de formatge. Els pastissos de formatge no solen faltar mai en qualsevol barbacoa, calçotada...no us heu fixat mai?

Ingredients
Per a la base
-250 gr. de farina.
-125 gr. de margarina.
-80 gr. de sucre.
-1 ou.
-1/2 sobre de llevat químic.
Pel farciment
-500gr de formatge semi-greixós-Quark de Danone.
-1/2 l de  llet.
-200 gr.de sucre.
-2 ous.
-1 sobre de flam Potax.
-1/2 tassa d´oli de girasol.

Preparació
-Primer, prepareu la base del pastís; blanquegeu l´ou amb el sucre; després hi afegiu la farina i el llevat tamisats i seguidament la margarina. Feu un pastat.Amb aquest folreu un motlle, en el meu cas de 26 cm, i li doneu forma de cassoleta. És a dir, la massa ha d´arribar fins a mitja paret del motlle.
-Un cop preparada la base hi afegiu el farciment. En un bol a part els mescleu tots junts, sense por, i aboqueu aquesta preparació en el motlle.
-Fiqueu el motlle en el forn preescalfat a 200ºC durant una hora aprox.
-Si us queda el voltant ennegrit, com es veu a la foto, no patiu. Es tracta del formatge que quan puja té contacte amb el motlle i es torra, peró no queda gust a cremat.


Bon Profit!

14 comentaris:

  1. Quin bon final de festa aquest pastissoi!!!

    ResponElimina
  2. Es veu deliciós!!! Quina millor manera d'acabar un dinar tan bo....

    ResponElimina
  3. M'encanten les calçotades! Llàstima que aquest any em perdré la que fem sempre amb els amics... :(
    Tens raó que els pastissos de formatge sempre triomfen en aquestes ocasions, oi?

    ResponElimina
  4. mare meva que maco t'ha quedat ademés que te d'estar super bo,un petó

    ResponElimina
  5. Hola!
    I a part de les calçotades.. jo sempre en tindria a casa! Té una pinta excel·lent!!!! Petons

    ResponElimina
  6. Hola, bona tarde

    quin pstís de formatge més bo, es un del meus preferits, em el teu permís anoto la teva recepta...hummm


    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  7. Tienens razón, ahora que lo has dicho me he acordado que en la que hicimos hace unos días una amiga trajo pastel de queso, que gracia ¿por qué será?. Me apunto el tuyo. Besos

    ResponElimina
  8. calçots i pastis de formatge me encantan las dos cosas.Te ha quedado un pastis que seguro no sobro nada.Ya la tengo el 27 la primera calcotada de la temporada.
    petons
    miquel

    ResponElimina
  9. Quin pastís més maco!!. Molt encertat per desprès dels calçots
    Bona cuina

    ResponElimina
  10. Cristina, quin pastis més canyero, i el tros de la teva familia, mare meva...! quina calçotada!!!
    Un petó desde cooking lovers

    ResponElimina
  11. Calçotades i per postres un pastis de formatge, ja no es pot demanar res mes Ummmmm
    Petons

    ResponElimina
  12. Qué alt i maco que t'ha quedat!! Una bona manera de coronar un bon àpat!
    Emma

    ResponElimina
  13. Jo també en preparo sovint de pastís de formatge quan hi ha reunions d'aquestes... El faig diferent al teu, però trobo que aquest que ens presentes, té una pinta d'allò més deliciosa! Provaré la teva recepta! T'aniré seguint!
    Petonets!

    ResponElimina
  14. Hola guapa tu

    que sapiges que tal com vaig dir-te , avui he triumfàt amb el teu pastís, ara el penjo en el meu blog, i fins i tot participaré amb ell en un concurs,..mil gràcies per compartir aquesta delicia, que aquesta nit me ha convertit en la reina de la taula a l´hora del postres ,
    mil petonets Susanna

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...