dimecres, 13 d’abril del 2011

PA DE PESSIC DE PRÉSSEC

Aquesta és l´altra llepòlia que vaig portar per esmorzar diumenge passat: un pa de pessic de préssec el qual va tenir més èxit que el de xocolata.
Reconec que si no ets un xocoaddicte, que no és el meu cas,  se´t pot fer feixuc un tall de pastís tot de xocolata  i, més, si aquesta és del 70%. Per això,vaig buscar aquesta alternativa més lleugera, humida i finíssima de gust.




Ingredients
-1 pot petit de préssec en almívar.
-4 clares d´ou.
-1 llimona
-125 gr. de farina.
-150 gr. de sucre.
-1/2 sobre de llevat.
-50 gr. de mantega

Preparació
-Renteu la llimona; ratlleu la seva pell i expremeu-la per extreure'n el suc.
-Talleu el préssec en daus. D´aquests en reserveu 1/4 part, els tritureu amb una mica del seu almívar juntament amb 3 cullerades del suc de llimona.
-Amb aquesta 1/4 part el que fareu serà una salsa de préssec per acompanyar el tall en el plat...bona, bona i  requetebona...No em va quedar per la foto.
-Munteu les clares amb el sucre. Aquest l´afegiu  en forma de pluja mentre les clares es vagin muntant.
-Mescleu  la farina i el llevat passats pel sedàs amb les clares muntades amb moviments envolvents.
-A l´anterior mescla afegiu-hi la mantega fosa, la peladura de llimona, els daus de préssec i l´almívar restant que queda al pot.
-Ho emmotlleu i ho fiqueu en el forn, preescalfat, a 180ºC durant 30'.
-Un cop cuït, el serviu en talls individuals amb la salsa de préssec.


Un truc: Enfarineu els daus de préssec abans d´introduïr-los a la massa. Així un quedaran repartits.

Bon Profit!

19 comentaris:

  1. Hola!
    Gràcies per el comentari i la visita. Aquest pa de pessic l´apunto per portar-lo a la feina, que aviat serà el meu aniversari!
    Petons

    ResponElimina
  2. Cristina, aquetpa de pessic amb el presseguet ha de ser una delícia! La meva àvia en feia un sovint i ens encantava!
    Petons,
    Sandra

    ResponElimina
  3. Cristina, imagino que aquest pastís amb els trossets de préssec enmig fa que sigui més gustós i quedi més humit. Boníssim!
    Petons!

    ResponElimina
  4. què arribo a temps per un trosset???? quin tall més maco!! petonets

    ResponElimina
  5. Cristina; una bona "pessigada" amb aquest pastís...
    Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  6. Hola Cristina
    Aquest pastisset que no porta rovells d’ou és molt interessant, sobretot pel colesterol.
    Veient la fotografia i amb aquest ingredients , far una sensació de frescor i suavitat al paladar.
    Bona cuina

    ResponElimina
  7. Hola Cristina,
    Amb els trossos de préssec deu quedar molt, però que molt bó. La foto t'ha quedat fantàstica, s'aprecia molt bé!!! A mi em dones un tros de xocolata i un d'aquest que els dos m'agraden. Petonets maca!!

    ResponElimina
  8. Corro a agafar paper i boli!, em sembla molt original! L'aspecte és d'una suavitat fantàstica. Una abraçada.

    ResponElimina
  9. Cristina, quina passada de pastís!!!
    es veu super tendre i es deu fondre a la boca..
    M'agafo un troset!!i la recepte per fer-ho
    Petons

    ResponElimina
  10. te ha quedado muy bien y el corte perfecto como la foto
    peto
    miquel

    ResponElimina
  11. Ja que la xocolata no es el meu fort, aquest amb el preseguet el faré ven aviat, m’emporto la recepta amb el teu permís. El tall es molt maco i esta dient mengem, ara per esmorzar m’aniria molt bé un trosset!!!!
    Petons

    ResponElimina
  12. Doncs mira, jo els hauria tastat tots dos!
    Petonets.

    ResponElimina
  13. Com que jo sí que sóc xocoaddicte, n'agafaria un trosset de cada, je je je...

    ResponElimina
  14. Estic amb tu, els pans de pessic "humits" passen més bé. Aquest ha de ser molt bo!

    ResponElimina
  15. Ostres quin pa de pessic més bó. Les fotos parlen per si soles!
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. Cristina, aquest coc te una pinta que alimenta!! ah i gracies per passar pel blog, desprès de tant temps m¡en alegro que no m'hagiu oblidat!!!

    ResponElimina
  17. Quin pa de pessic!!!!!
    Es una bona manera d'aprofitar les clares, sobre tot si fem flams o crema catalana.
    A part deu d'estar bonissim. Te mol bona pinta.
    Jo faig un de semblat, nomès amb clares i amb taronja,sol amb clares quedà mol suau.
    Aquet me l'apunto.
    Petonets

    ResponElimina
  18. Ara que m'han trobat colesterol... aquest em va genial!!! me l'apunto ràpid, a més, gastaré una mica de prèssec en almivar del que faig!
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  19. Si que fa cara de ser finíssima i boníssima també.
    Ets una pastissera de cap a peus

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...