dilluns, 2 de maig del 2011

CREMA DE LLIMONA. La recepta viatgera.

Crema de llimona; aquesta és la recepta viatgera amb la qual participo en el 2n aniversari dels amics del bloc El Taller de Cuina.
La llimona em trasllada a Sicília, illa italiana coneguda arreu del món per la màfia, però que et deixa meravellada quan la descobreixes. Què descobreixes? L´art; tota l´illa és una gran monument; la natura, el volcà Etna sempre espetegant;  el mar i les llegendes mítiques que l´envolten; i, com no, la gastronomia. Els macarrons, maccheroni, i els gelats, gelati són originaris de Sicilia. Els sicilians reivindiquen l´invenció del gelat i, en concret, del sorbet.
Em vaig fer un fart de menjar sorbet de llimona o granite i beure sucs de llimona acabats d´exprémer, 100% naturals i, d´una exquisidesa sensacional. Tota l´illa és un gran llimoner.



Ingredients de la recepta viatgera
Per a 6 persones
-2 ous i 3 rovells.
-150 ml de suc de llimona(4 llimones aprox.)
-250 gr. de sucre.
-500cc. d´aigua
-2 cullerades de maizena.
-La pell de 3 llimones.* 3 pells de llimona donen un grau d´acidesa bastant accentuat a la crema, per tant, es pot afegir, d´1 a 3 pells a gust del consumidor.*


Preparació
-Dins d´un bol, poseu-hi tres rovells, i els 2 ous sencers. Un cop batuts, barregeu-hi el suc de llimona i la maizena desfeta en  una mica de l´aigua que requereix la recepta.
-Tireu-hi l´aigua que queda, remeneu-ho bé i finalment afegiu-hi la pell de llimona ratllada ben fina.
-Quan no tingueu ben barrejat, poseu-ho a coure a foc suau sense deixar de remenar fins que arrenqui el bull. Us quedarà una crema.
-Un cop feta la crema, passeu-la per un colador fi i ompliu les copes en calent.
-En el moment de servir, decoreu-les al gust.


Bon profit i ...


L´Etna al fons i, als  seus peus, la badia de Taormina

Salami amb formatge i, quines dimensions!!

bon viatge!

24 comentaris:

  1. Sempre estic preparada per anar de viatge a Itàlia i Sicilia ho tinc pendent. Tinc moltíssimes ganes!
    Quina crema més bona, perfecta pel temps que s'apropa, peró que vingui la caloreta ja!!! Que fa molt fred!
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Mira que hem estat per arreu d'Itàlia! però Sicília la tenim pendent, i no serà per manca de ganes.
    aquesta crema de llimona ha de ser deliciosa, no sabia que a Sicilia hi havia tants llimoners, cada dia aprens alguna cosa.
    Petonets i moltes gràcies per participar, ens fa molta il·lusió!!

    ResponElimina
  3. Doncs jo també tinc moltíssimes ganes d'anar a Sicília, em fascina Itàlia!
    Aquesta cremeta ha de ser una autèntica delícia!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Una recepta molt digestiva!
    He al·lucinat amb el salami amb formatge, molt petitet, no?
    Petonets.

    ResponElimina
  5. M'encanta la crema de llimona.No sabia que a Sicília hi havien tants llimoners...es curiós!
    Petonets.

    ResponElimina
  6. que maca és Sicilia!!! nosaltres guardem molts bons records!!! una cremeta ben bona per aquest estiu!!! petonets i molts sort

    ResponElimina
  7. mmm que bona que és la crema de llimona! Haurem d'anar a Sicília! Desconeixia que fos país de llimones! :)
    Petons!

    ResponElimina
  8. Hola,
    Quantes coses s'aprenen! no sabia que hi fos un lloc de tantes llimones..Un tall d'aquest salami amb formatge deu ser per una pizza no? mare meva quina dimensió.. Quina crema més bona, suposo que deu quedar, fina, fina,... petonets

    ResponElimina
  9. me falta Sicilia y me falta esta crema de llimona,asi que a pendientes
    peto
    miquel

    ResponElimina
  10. HOla!
    Sembla que anem viatjant una mica a través de les receptes! Es fantàstic! Ah! el dilluns de pasqua tmb va ser el meu aniversari,com la teva mare!
    Petons

    ResponElimina
  11. Tinc llimones... tinc de tot i m'agrada la llimona, postres per fer...
    una abraçada

    ResponElimina
  12. M'encanta la llimona de postres després d'un àpat. Aquesta cremeta es veu deliciosa i amb una groc tan intens!!!uhmmm!!!
    Deunidó el fornatge farcit de salami jejeje....

    ResponElimina
  13. Quina recepta més bona per a participar en aquest concurs, com nosaltres també som al Mediterrani i tenim moltes llimones aquesta crema ha de quedar riquíssima...un petontet

    ResponElimina
  14. Gràcies pels vostres comentaris.
    Aquesta crema també la podeu fer servir com a farciment per qualsevol pastís o llepòlia.

    Alba, gràcies. Pels comentaris m´acabo d´assabentar que era un concurs...:-D!! jo, je, ji, jo.... Jo he participat al repte perquè m´agrada "descobrir món" és fantàstic, oi?

    ResponElimina
  15. Hola Cristina
    Una crema molt divertida. A casa tenim un llimoner i en tenim tot l’any, però no en som gaire amants de les llimones
    Bona cuina

    ResponElimina
  16. Mmm..... gelati italians! Són els millors gelats del món! :)
    I de llimona... mmmmm....
    A casa fem la crema de llimona molt semblant, crec que és una de les primeres receptes de postres que vaig aprendre a fer quan tenia 14 anys... tots els meus germans me la demanaven els diumenges :)

    ResponElimina
  17. Hola Cristina, guapa tu

    quin mini viatge més maco ens acabes de fer,...la crema segur que està de 10,....

    mil petonets Susanna i Visca el Barçá

    ResponElimina
  18. Hola cristina ¡¡¡ gràcies per pasarte pel meu blog.
    Jo les manualitats les penjo en un altre blog, suposo que ja has vist l'enllaç.
    Aquesta recepta de la crema ha de ser bonissima. Amb el teu permis la guardarè.
    Ja ens anirem veien.
    Petons

    ResponElimina
  19. Que bona aquesta crema de llimona i que bona la cuina siciliana. Felicitats!!

    ResponElimina
  20. Fresqueta, que bona!!!!!
    Jo també la faig i es mol semblant.
    També en vindria de gust menjarla amb una terraseta de Sicilia.
    Petons

    ResponElimina
  21. Hola Cristina, me n'alegro que ens hagim autopresentat!! ja tinc un altra blog a seguir...i a més de postres. He fet una ullada a les receptes que tens i les hauré de classificar perquè les vull fer totess!! amb el que m'agraden els dolços. Bé, estem en contacte!! a cuinar!! Un petó!

    ResponElimina
  22. ¡Me encanta esta crema de limón!. Me la comooo...

    ResponElimina
  23. M'encata el teu blog, sicília i la crema de llimona. Quina sort haver-te conegut. Petons

    ResponElimina
  24. Hola Cristina, ara remeno jo pel teu blog!
    Que bons tots aquests dolços!!! La crema de llimona molt senzilla de fer i ha d'estar boníssima!
    T'aniré seguint. Fins aviat!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...