dissabte, 2 de juliol del 2011

CREMA DE ROVELLS AMB PINYA

Aquestes són unes postres exquisides i refrescants per concloure un dinar d´estiu. Encara que té similitud amb la crema catalana, aquesta recepta susbtitueix per nata la llet que s´utilitza per fer la crema catalana.


 


Ingredients 
Per a 4 persones
-4 rovells d´ou.
-4 rodanxes de pinya.
-100 gr. de sucre.
-250 ml de nata.
-kirsch o altre licor *

Preparació
-Primer de tot, mulleu la pinya amb una miqueta de kirsch i deixeu-la macerar mentre es prepara la crema.
*Si no us agrada el licor, podeu posar la pinya tal qual o en almívar; queda igual de bo*.
-Bateu els rovells amb el sucre fins que siguin ben cremosos. Afegiu-hi després la nata i barregeu-ho bé.
-Feu-lo coure al bany maria, remenant contínuament per evitar que els rovells quallin i procurant que la barreja quedi ben fina.
-Quan s´espesseixi, faci les primeres butllofes, retireu-lo del foc i poseu-lo en copes, que deixareu en la nevera fins que estigui completament quallada.
-Abans de servir-ho a taula, poseu-hi per sobre la pinya macerada i tallada a trossos i el kirsch de la maceració.

Bon profit!

27 comentaris:

  1. Segur que queda molt melosa aquesta crema, a part de bona i gustosa! Amb el toc de pinya brutal.
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Pinya amb crema, m'encanta la combinació!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Que bó i refrescant deu ser. Amb el toc de la pinya ideal per aquest dies d'estiu . Mira avui precisament t'he copiat la teva mousse de llimona. Demà ens la mejarem. ¡¡¡¡petons i amb el teu permis aquesta crema segur que la copio.

    ResponElimina
  4. encara en queda una mica? que bones han d'estar! petonets bonica

    ResponElimina
  5. buena seguro y ideal para estos dias de calor
    peto
    miquel

    ResponElimina
  6. Quina copa tan refrescant si la tingués ara que estic suant! M'agrada moltíssim!

    ResponElimina
  7. Quina copa més elegant!, nutritiva i fresqueta, fantàstic postre per a l'estiu. Una abraçada.

    ResponElimina
  8. La combinació de crema catalana i pinya és sensacional! A casa la fem sovint i ens encanta.
    I si poses nata enlloc de llet, encara ha de quedar més bona!

    ResponElimina
  9. A mi també m'agrada barrejar crema amb pinya!!! és bonissima! m'apunto aquesta recepta per fer-la ja!! petons

    ResponElimina
  10. Molt bona la idea, la combinació d'ingredients es curiosa, el kirsh només l'he fet servir per pastissos, està bé saber que te més utilitats.

    ResponElimina
  11. Amb la nata deu ser molt bona, i el toc de la pinya la fa refrescant,mmm....

    ResponElimina
  12. Què bona que ha de ser aquesta crema!! Les postres de pinya m'encanten quan va calor, o sigui que m'apunto la idea!
    Petons!

    ResponElimina
  13. Una combinació molt estiuenca!! La vam fer una vegada la crema amb nata i és molt bona.

    ResponElimina
  14. Cristina; Quin plaer menjar una crema d'aquestes... s'escolta una frescor...
    Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D

    ResponElimina
  15. Gràcies pel teu comentari al meu bloc.
    Tenen molt bona pinta aquestes postres i la pinya m'agrada. Em quedo de seguidora.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Contundent però refrescant! A casa preparem una crema semblant amb fruites o amb maduixes soles, però la pinya ve molt de gust a l'estiu i és molt depurativa.

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  17. Pels ingredients que porta no hi ha dubte que és molt bo.
    El que m’agrada és el procés d’elaboració d’aquesta crema. Cuita al bany maria li de molta qualitat, amb un resultat final molt fi
    Bona cuina

    ResponElimina
  18. Hola
    Segur que està deliciosa. La crema i la pinya ha de quedar de fàbula. Em guardes una copeta?
    Petons

    ResponElimina
  19. Cristina, m'has despertat la curiositat, m'agradaria saber si tens el Llibre de Sent Soví, tinc molt interès en ell perquè fa temps que intento aconseguir-lo. Digues alguna cosa si us plau.
    Abraçada forta.

    ResponElimina
  20. Quina bona pinta!!! I ben fresquet, quin postre més bo per l'estiu....

    ResponElimina
  21. Cristina, per si t'interessa, he trobat dues edicions, fes un cop d'ull a bloc.
    Molt agraït.

    ResponElimina
  22. Unes postres ideals per l'estiu, segur que és molt refrescant.

    ResponElimina
  23. Fem un mos Sión

    Un bon colofó final per un bon àpat refrescant
    Petons

    ResponElimina
  24. La combinació de pinya amb crema té que estar deliciosa. A mi m'encanta la crema o tot el que se li assembli. Un bon postre.

    ResponElimina
  25. Hola Cristina!!!
    Quina bona pinta que té aquesta crema de rovells! I deu ser super refrescant!

    ResponElimina
  26. Una crema ben fresqueta i amb trossets de pinya... quines bones postres!! Es que jo sóc molt de crema! bona setmana

    ResponElimina
  27. Com ve de gust aquest postres ... sobretot a aquestes hores.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...