divendres, 15 de juliol del 2011

GELAT DE CREMA

Aquest mes els companys blocaires de Els Fogons de la Bordeta i Xocolata Desfeta ens han reptat a elaborar una recepta de gelat o sorbet. Jo he fet aquest gelat de crema tradicional que des de sempre ens ha fet la meva mare. Boníssim! Ai , les mames! que bé que se´n surten, oi?



Veieu la tulipa? Qui és l' autora? Una pista?.. Fang vermell cuït a baixa temperatura i  pintat amb capes de catalunya negre amb un 20% de cobalt...je, je, jeee....amb aquest gelat estreno una de les tulipes de les 6 que aquest any he fet a ceràmica. És bonica, oi?


Ingredients
-3 rovells.
-120gr.de sucre.
-500 ml de llet.
-1 branca de canyella.


Preparació
-En un cassó, al bany maria, bateu els rovells amb el sucre fins que s´espesseixi i quedin cremosos.
-Escalfeu la meitat de la llet en un cassó amb la canyella i aboqueu-la sobre els rovells. Barregeu-ho bé i, al bany maria, remeneu constantment fins que la mescla s´espesseixi lleugerament.
-Retireu-ho del foc i afegiu-hi la llet restant; deixeu.ho refredar. Un cop fred retireu la branca de canyella.Si cal, colareu la llet.
-Ho aboqueu en un motlle i ho reserveu en el congelador on cada 1/2 hora (6 vegades). remenareu la mescla a fi d' evitar que cristal.litzi.
-Transcorregut aquest temps, serviu i decoreu al gust.




Bon profit!

29 comentaris:

  1. Quina xulada de tulipa!!! Quina enveja que em fas!! El gelat segur que està boníssim.
    Un petó,
    Esther

    ResponElimina
  2. Molt xula la tulipa! i el gelat boníssim, si és que com les receptes de la mama...
    Petonets i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. m'acabo de quedar al·lucinada! no se si pel gelat o èr la tulipa!!! ;P molts petonets

    ResponElimina
  4. Estàs feta una artista, la cuina, ceràmica i segur que ens perdem alguna cosa.
    Jo em quedo amb les dues coses!

    ResponElimina
  5. T'ha quedat genial la tulipa... i per estrenar-la has fet un gelat mooolt bo.
    Guardo la recepte per que aixo dels gelats son un vici.
    Petons

    ResponElimina
  6. Molt maca la tulipa! I el gelat ha de ser deliciós, m'encanta la crema.
    Petons.
    Belén.

    ResponElimina
  7. Cristina:
    Tot una artistassa, tan amb l'artesanal, com amb els postres.
    Bonissim.....
    Felicitats

    ResponElimina
  8. Una bona tulipa, per enplatar un bon gelat
    Petons

    ResponElimina
  9. Hola,
    no se que m'agrada més.. si el gelat o la tulipa! M'agrada molt que ens ensenyis les coses que fas a ceràmica. M'apunto la recepta del gelat que m'agradarà molt!!!! Petonets i bon finde

    ResponElimina
  10. M'encanta la tulipa, veig que els manualitats se't donen molt bé.
    El gelat sembla fàcil de fer, ho provarè, que al no tenir la màquina de fer gelats sempre em fa cosa :)

    ResponElimina
  11. la combinacion de tu tulipa negra con el helado de crema queda muy bien y el helado buenisismo
    peto i bon finde
    miquel

    ResponElimina
  12. Que bo aquest gelat.
    Ets una artista de les manualitats, que bonica aquesta tulipa...
    Petonets

    ResponElimina
  13. Ha de ser genial aquest gelat de crema. Se m'estan passant un munt de postres amb els quals aniria genial, aixi que segur que tel copio. Per cert, la tulipa, preciosa ;) Petonets

    ResponElimina
  14. Quina artista!!! Una tulipa ben xula per un gelat ben bo...

    ResponElimina
  15. La recepta del 15 t'ha anat que ni pintada per estrenar la teva tulipa! Què xula! i el gelat, m'encanta aquest gust tan tradicional!
    A veure si ens ensenyes més coses de les que fas a ceràmica.
    Petons

    ResponElimina
  16. El gelat brutalment bo segur... però la tulipa t'ha quedat espectacular! Ets una artista en totes les disciplines!!
    Moltes gràcies per participar!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  17. Que bo té que estar el gelat de crema....
    Vull atrevir-me a fer-ni un però no sé per quin començar, tothom en fa de tantes maneres diferents...Que tinc massa idees al cap!!

    Salutacions

    ResponElimina
  18. Caram! Quin gelat tan cremós!
    No havia passat mai pel teu blog i he decidit fer-me'n seguidor! ;)

    ResponElimina
  19. Cristina; ...crema de la mare, tulipes d'inspiració "made in Cristina" una sombrilla per ambientar aquest gelat de crema... en fí, que falta...? potser una bona pessigada i provar-ho...¡¡
    Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  20. Unes tulipes de disseny, ets una artista.
    el gelat es veu molt bo, amb molta cremositat.
    Petons.

    ResponElimina
  21. Un gelat tremenduuuu!!!
    I quina sort té aquesta cuinera que s'autoabasteix de porcelana!!! ; )

    ResponElimina
  22. Un gelat a l'alçada de la tulipa i/o una tulipa a l'alçada del gelat!, una combinació perfecte de colors!. Gelat de llibre! A reveure!

    ResponElimina
  23. Felicitats per partida doble, pel gelat i per la tulipa, ets una artista!

    ResponElimina
  24. Quin gelat més bo!!! i la tulipa preciosa!!!
    Gràcies pels teus bons desitjos, hem tingut un gran ensurt amb la meva filla Laura, aara ja va tot per bon camí. Gràcies i petó

    ResponElimina
  25. Això es diu ser una noia de recursos!!!! Saps fer de tot!
    M'encanten les tulipes i el gelat...uff...què et puc dir del gelat? M'encanta la crema i m'encanta el gelat, si m'ho dones junt crec que ja estic desterrant els gelats clàssics de maduixa i iogurt. Petons!

    ResponElimina
  26. Sí senyora! Això si que és un gelat ben acomodat...Ja veia que eres una artistassa amb els dolços, ara ja veig que a més ets una dolça artista! Chapeau Cristina! Petons!!

    ResponElimina
  27. Buf, no sé què dir-t'he! No sé què m'agrada més, si el gelat o la tulipa...! jaja Dues preciositats :)
    És veritat que les mames poden amb (gairebé) tot! :D

    ResponElimina
  28. Hola Cristina
    Aquesta tulipa de ceràmica que has fet pel gelat m'agrada molt. Aquest any volia fer gelats i al final no he res. Aquests teu segurament quant torni de vacances el farem a casa.
    Bona cuina

    ResponElimina
  29. Que requete bueno este helado ..lo malo que por aqui esta de lluvia y frio ...con potajes calentitos ..fijate que despropositos ...el helado me encanta .bsss hasta Septiembre MARIMI

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...