dijous, 19 de novembre del 2015

FLAM DE XOCOLATA I POMA

20 de novembre i una nova edició de la convocatòria del Blog al Plat. Aquesta vegada el blog "prota" es diu Dolcíssims. Un blog ple de dolços que fa honor al seu nom. Triar em va resultar difícil. Les hauria fet totes però em vaig decantar per aquest flam fresquet, la Núria, en diu púding de xocolata i poma ideal pels amants de la xocolata.



De la recepta original he precisat alguns ingredients. Ja sabeu que a mi les "cullerades" em treuen de polleguera. Aquí la teniu per si voleu fer-ne una ullada: Púding de xocolata i poma.

Ingredients
-2 pomes reineta.
-2 cullerades ben plenes de sucre.
-25 gr. de mantega.
-400 ml de llet.
-150 gr. de xocolata de cobertura per postres.
-200 gr. de sucre.
-3 ous.



Preparació
-En una paella feu un caramel amb les dues cullerades de sucre i la mantega. Mentre es va fent talleu a daus la poma. Quan el caramel comenci a agafar color aboqueu-hi la poma i, a foc baix, la deixeu coure un minut. Retireu i reserveu
-En un cassó escalfeu la llet. Un cop escalfada i, fora de foc, afegiu-hi el sucre i la xocolata. Remeneu fins que aquesta es desfaci.
-Un cop la xocolata estigui tèbia, afegi-hi els ous.Mescleu bé fins que s'integrin.
-Aboqueu-hi en el motlle la poma amb el caramel i, seguidament la xocolata.
-Coure al forn al bany Maria a 170ºC entre 45' i 60'.
-Quan retireu el motlle de la nevera, deixeu refredar en temperatura ambient i, després el reserveu en la nevera fins a la seva consumició.
 

Bon profit!

12 comentaris:

  1. Ei Cristina!, quina presentació més atractiva!, aquesta combinació d'ingredients sembla molt interessant...Apuntada queda. Gracies com sempre!!!

    ResponElimina
  2. Si el flam de poma sol ja em sembla bo... amb xocolata ha d'estar espectacular!! molt bona eleccó, un petó i feliç cap de setmana!

    ResponElimina
  3. No se m'haría acudit fer un plam de poma i xocolata, el seu sabor ha de sorprendre i amb aquest motlle tan xulo es difícil esperar a que es refredi.
    Petons.

    ResponElimina
  4. Flan de manzana si que lo he probado pero de chocolate no, pinta muy bueno también.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  5. Quin contrast, segur que esta boníssim!!!!!
    Tant la xocolata com les pomes em pirren.
    Petons

    ResponElimina
  6. Quina flor més bonica!!! I deu ser....boníssima!
    Bon cap de setmana, Cristina!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  7. poma i xocolata, una combinació que té l'èxit assegurat! I amb aquest motlle encara llueix més.

    ResponElimina
  8. Quina preciositat!!!! I poma amb xocolata ha de ser boníssim!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  9. Tinc aquest motlle... un flam molt bo! petó

    ResponElimina
  10. Ostres, em xoca la combinació poma-xocolata! No l'he tastada mai, però jo per la xocolata faig l'esforç que calgui! Fins demà, maca!

    ResponElimina
  11. Jo tambe tinc aquest motlle i queda molt ben presentat!
    Prens nota de la recepta , que a casa els flams sempre triomfen!!
    Petons

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...