diumenge, 17 de gener del 2016

PASTÍS DE CERVESA GUINNESS

Aquest Nadal vaig tenir l'oportunitat de compartir taula amb part de la meva família política que, per motius de feina, ha viscut durant 5 anys, entre Dublín i Cork (Irlanda). Encuriosida anava preguntant-los pel país, les seves costums i, com no per la cuina. Aquell dia vaig recordar i, comentar que tenia una recepta d'un pastís de cervesa, d'una cervesa negra irlandesa molt coneguda, amb xocolata. Jo no sóc gaire amiga de la cervesa. Amb una clareta passo i, m'en sobra. Aqui teniu el pastís; la curiositat i la temptació són molt poderoses.


Un cop tastada us he de dir que hi ha un equilibri de sabors. No hi predomina ni el gust fermentat de la cervesa ni l'amargor de la xocolata. El que fa que es consideri una autèntica llepòlia es l'endolciment que li aporta la cobertura. Un gran constrat. No deixeu de provar aquest pastís humit, si teniu un paladar curiós.

Fa uns anys vaig tenir l'oportunitat de llegir el llibre de l'autora catalana Isabel Clara Simó, "El gust amarg de la cervesa". Us recomano que llegiu aquest, fantàstic, llibre amb un tallet d'aquest pastís.


Ingredients
Per un motlle de 20 cm.
-250  ml de cervesa negra.
-250 gr. de mantega.
-400 gr. de sucre.
-140 ml. de nata.
-80 gr. de cacau pur en pols.
-250 gr. de farina.
-2 culleradetes i 1/2 de bicarbonat.
-1 culleradeta d'essència de vainilla.
-2 ous.

Per la cobertura
-150 gr. de formatge crema.
-75 gr. de sucre llustre.
-180 ml de nata per muntar.

Preparació
Poseu un cassó al foc i foneu la mantega juntament amb la cervesa.Quan la mantega sigui fosa ho retirem i ho deixem refredar.
-En un bol a part, mesclem els ingredients secs: farina; cacau i, bicarbonat.
-En un altra bol, i amb l'ajut de les varetes elèctriques mescleu els líquids: ous, la nata, el sucre i l'essència de vainilla.
-Quan estigui ben mesclat, incorporeu-hi la mantega i la cervesa. I, seguidamente i, per tandes,  aboque-hi els ingredients secs. Mescleu bé fins que no quedi cap grumoll.
-Aboqueu-hi la preparació dins d' un motlle desemmmotllable i enforneu, amb el forn de baix, uns 50' a 180ºC.
Cobertura
-Mescleu, amb les varetes,el formatge amb el sucre llustre. Ha de quedar una crema homogènia.
-Seguidamente, muntem la nata freda de la nevera.
-Després la incorporem a tongades i, la mesclem amb moviment envolvents a la crema de formatge.
-Abans de servir i, un cop estigui fred el bescuit de cervesa la hi posem sobre aquest tot fent una capa generosa.


Bon profit!

9 comentaris:

  1. Jo m'he atrevit a fer licors, però tu fas pastissos amb cervesa.
    jejejejeje.......
    El Maig passat, vaig visitar la Guinness a Dublín.
    Curiós he!!!!!!!!!!!
    A més soc una fan de l' Isabel Clara Simó i tinc el llibre "El gust amarg de la cervesa" he comptat els llibres que tinc d'aquesta autora i son 15.
    Petons guapa.

    ResponElimina
  2. He vist aquest pastis per les xarxes en mes d'una ocasió i mai m'he llençat a fer-lo. Tot i que no puc pendre cervesa, a veure si m'animo, que segur que a casa agradara!
    Petons Cristina.

    ResponElimina
  3. mira que l'he vist cops aquest pastís però mai m'he atrevit a fer-lo!! ara, es veu excepcional eh! quina pinta!! petons

    ResponElimina
  4. Es una pastel que por la red lo he visto y lo probé una vez en casa de una amiga con la clásica cerveza Irlandesa y me gusto.
    Bona setmana

    ResponElimina
  5. Es un dels meus eterns pendents. Tothom que el tasta parla molt bé d'aquest pastís i a tu es veu que t'ha quedat molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Doncs jo va ser un dels primer que vaig fer a casa. Em va cridar molt l'atenció perquè tothom en parlava meravelles d'ell, i encara que no m'agrada la cervesa els vaig fer i va sortir deliciós. Ara m'has fet venir ganes de tornar-lo a fer a casa.Per cert, en la foto la cobertura sembla tenir una textura fantàstica. Com es nota la ma d'una professional!!. Un petonet!

    ResponElimina
  7. Cristina...és un pastís molt bo.
    Jo tb trobo que la cervesa i la xocolata troben un equilibri que el fa perfecte.
    L'única cosa que a casa no ens hi agrada és la cobertura de formatge.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  8. Queda molt bo, oi? el vaig fer per a un company cerveser i va agradar molt, a més queda molt vistós! petons

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...