dimarts, 18 de novembre del 2014

CUPCAKES DE KIT KAT

Ja som a 20 de mes, en concret, de novembre, això vol dir que toca portar del blog a la taula una recepta. Aquesta vegada el blog que ha triat la Mercè, és Fam de cuina. Un blog desconegut per a mi que m´ha permès estrenar-me en el món del cupcakes. Sí, si, són els primers que faig!. Jo no sóc gens fan de la pastisseria americana. Només l'aprecio des del punt de vista creatiu, sobretot, pel que fa al fondant. Es fan autèntiques meravelles però per a mi no hi ha res més bo que un tortellet de nata o un Massini. Tot i això, m'ho he passat molt bé en aquesta incursió als cupcakes. És més,se m´ha quedat un tic a la mà de practicar amb la boquilla que encara em dura...jejeje!



La recepta de l' Eli i en Joan està molt ben explicada gràcies a unes estupendes fotos de  pas a pas (aqui). Jo he respectat la tipologia d' ingredients de la recepta original però he precisat i canviat algunes quantitats. Aquestes variacions són les que trobareu entre parèntesi al costat de la recepta original.

Ingredients
Pel cupcake
-75 gr. de mantega (pomada).
-110 gr.de sucre.
-1 ou.
-75ml. de  llet.
-130 gr. de farina.
-1 cullerada sopera de llevat ( 5 gr.).
-2 cullerades soperes de cacau en pols (cacau pur en pols).
-6 barretes de kit kat.

Per la buttercream
-100 gr de mantega.
-200 gr. de sucre llustre (150 gr.)
-8 barretes de kit kat.
-1 cullerada sopera de llet.

-Barretes de kit kat per decorar.

Preparació
Del cupcake.
-Preescalfeu el forn a 180ºC .
-Mescleu, amb les varilles, la mantega pomada i el sucre fins que blanquegi.
-Seguidament, afegiu-hi l'ou. Remeneu fins que estigui integrat.
-Afegiu-hi la llet. Remeneu.
-Afegiu-hi la farina, el cacau i el llevat, prèviamemt tamisats.
-Piqueu els kits kats i els afegiu a la mescla. Remeneu fins que quedin integrat dins d´una massa homogènia.
-Ompliu les càpsules fins a la meitat i, enforneu, amb el forn de baix, durant uns 20' o fins que vegeu que surt net el punxó.
-Un cop cuits els cupcake els deixeu refredar sobre una reixeta i prepareu la buttercream.

De la buttercream.
-En un bol aboqueu-hi la mantega pomada i, en forma de plugim mentre remeneu amb les varilles, aboqueu-hi el sucre.
-Seguidament afegiu-hi la cullerada de llet i, un cop integrada, els kits kats triturats, que tinguin textura de polsim.
-Remeneu fins que la crema de mantega s'hagi homogeneïtzat amb tots els ingredients i,  ja podeu preparar la mànega pastissera amb la boquilla per decorar el cupcake.

Bon profit!



13 comentaris:

  1. Doncs per ser els primera que fas t'han quedat genial!! Els primers que vaig fer jo van quedar com un xurro... hahaha ;P I aquests, a part de bonics, fan tota la pinta d'estar deliciosos!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Jaja, Cristina, m'ha encantat la teva entrada. Completament dacord amb el que dius de la pastisseria americana. Això si, t'haig de felicitar perque si t'han sortit així el primer cop...no crec que puguis millorar gaire en els propers intents!...els veig perfectes!!!. Gràcies per participar guapa!

    ResponElimina
  3. Que bons que tenen de ser, t'han quedat perfectes.

    ResponElimina
  4. Molt bona tria aquests cupcakes!!! jo al final hem vaig decidir per una proposta salada... M´apunto els cupcakes que fan molt bona pinta.... Petons,

    ResponElimina
  5. quina bona pinta!! aixxx si aquestes coses no engreixessin..... tinc ganes de fer-los ara mateix!! jeje petons

    ResponElimina
  6. jijiji vaig estar dubtant si fer la tarta d'oreos o aquests cupcakes... sort que al final no hem coincidit :)
    Però tot i que jo tampoc sóc gaire de pastisseria americana, no crec que tardi gaire a provar-los. A tu t'han quedat genials!

    ResponElimina
  7. Ei, ei, ei!! Això s'ha de tastar. Quina pinta!! Aquí es noten les lliçons de la Hoffmann.... ha ha ha. Petons!

    ResponElimina
  8. T'has lluït!! T'han quedat super bé!! Les haurem de provar... petons

    ResponElimina
  9. Quina casualitat, hem coincidit tant en la recepta com en les modificacions... quina gràcia! Si aquests són els primers, com et quedaran els segons? t'han quedat molt bonics.
    Un petonàs

    ResponElimina
  10. Què macos t'han quedat!!!! aquests no crec que siguin tan superdolços com altres receptes...
    Petonets

    ResponElimina
  11. Jo també penso com tú: alguns pastissos de fondant són autèntiques obres d'art, però, malgrat que sóc mol llaminera, no me'ls menjaria pas. No obstant, n'he tastat cupcakes que estan molt bons, com els de carrot cake. Aquest de kit kat, amb tan bona pinta com t´ha quedat, també m'anima a provar-ho de fer. Una abraçada! Anna de retallsdecuina.cat

    ResponElimina
  12. I jo sense veure'ls, m'havia passat per alt la teva recepta.
    Jo els hi faria un mos, ja saps que soc filla de xocolater. Hummmmmm!!!!
    Petonassos.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...