dimarts, 6 de gener del 2015

TORTELL DE REIS (recepta Hoffman)

Què bons que són els tortells. Aquest any i, com no podía ser d'altra manera, he fet la recepta de Hoffman. Només dir-vos que a casa m'ha dit que ja no cal comprar més els tortells.



Ingredients
Per a dos tortells
-10 gr de sal.
-500 gr de farina de força.
-200 gr de llet.
-120 gr. de mantega.
-100 gr. de sucre.
-1 ou sencer.
-60 gr. de llevat  premsat .
-Ratlladura de llimona.
-Ratlladura de taronja.
-20 gr. de rom.
-3 gr. de tarongina.
-1 rei.
-1 fava.
-1 corona.

Pel massapà cru.
-125 gr de sucre llustre.
-125 gr. de farina d'ametlla.
-25 gr. de clara d'ou.

Preparació massapà:
-Mesclar tot els ingredients fins a obtener una textura elástica que no es trenqui ni s´enganxi. Feu un xurro.
-El massapà es pot fer el dia abans i deixar-lo ben tapat amb paper film en la nevera.
   
Preparació
-En el bol de l'amassadora afegiu-hi per aquest ordre: la farina, i fent muntanyetes separades sense que es toquin, la sal  el sucre, el llevat, les aromes, les ratlladures. La poseu en marxa a la velocitat mínima, o d'1 a 2, que tingui la màquina i, de seguida, afegiu-hi l'ou sencer i 1/3 de la llet. Us mesclem un parell de minuts.
- Ha de quedar una massa homogènia i no resseca per això anirem afegint la llet de mica en mica. Si veiem que queden parts de la massa a les parets del bol, la parem i les fem baixar aquestes perquè s'integri tot bé.
-Tot seguit, quan la massa estigui elàstica i es desprengui de les parets del bol incorporeu la mantega freda tallada a trossets. Els anem posant de mica en mica. Quan estigui tota incorporada pugeu la velocitat a 2.  En total l'amassat pot trigar uns 20' .Quan vegem que de nou es desprèn de les parets i és elàstica traiem la massa del bol.
-Deixeu-la reposar sobre el marbre 20' tapada amb paper film.
-Amasseu de nou a mà bolejant, sense tocar el marbre; la fita és aconseguir una massa brioix ben elàstica, com un cartró, i que no s´enganxi als dits ni al marbre.
-Repòs de la massa 20' tapada amb paper film.
-Dividiu la massa en dos; feu-ne dues boles.
-Exteneu la massa sobre el marbre enfarinat amb forma rectangular i, afegiu-hi el massapà, al qual haureu incrustrat el rei i la fava, i, feu-ne un xurro i, uniu-lo pels extrems.
-Deixeu fermentar el tortell sobre paper vegetal i al damunt de la safat de forn tapat amb film  d'1 a 2 hores a temperatura 28º-30ºC. Jo els he deixat fermentar tota la nit dins del forn. Els vaig posar sobre les 22 hores i a les 8 del matí els vaig enfornar.
-Un cop fermentat, pintar amb ou batut amb una mica de sal. Decorar amb fruita confitada i sucre bolat.
-Coure a 200ºC-forn preescalfat. No us poso el temps perquè cada forn és un món. Més o menys és des de 8' fins a 15'.

Un dels tortells l' he farcit de nata; 400 gr de nata a la qual he afegit 80 gr. de sucre en forma de plugim.


Bon profit!

13 comentaris:

  1. Aala quin tortell! absolutament meravellós! sense paraules m'he quedat... un petó bonica!

    ResponElimina
  2. Un bon tortell Cristina, t'ha quedat molt maco i segur que ben bo. Fàcil de fer.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Un tortell bonissim. T'ha quedat dee luxe ,!!!
    petons i Bon any .

    ResponElimina
  4. Et va quedar genial Cris!! I és que és el millor que he provat mai, a casa tampoc volen que en comprem mai més! hehehe

    Un petonet guapa!

    ResponElimina
  5. Preciós i bo segur!!! ja explicaràs... a casa aquest any ha volat! cosa que s'agraeix! petonets

    ResponElimina
  6. Nada como un buen tortell casero como este divino¡¡.
    Bon Any

    ResponElimina
  7. T'ha quedat impressionant!!! aquest any no n'he fet i encara que no sigui reis posaré en pràctica la teva recepta.
    Una pregunta: quina quantitat de mantega hi va? Gràcies.
    Un petonàs

    ResponElimina
  8. A casa sempre el de massapà. jijiji... T'ha quedat sensacional, val la pena la feinada que porta a fer-lo, oi?

    ResponElimina
  9. doncs la propera recepta qeu caurà sera aquesta Cris!!! m'encanta!!! té una pinta! petons

    ResponElimina
  10. Cris!!!!!! quina enveja, però enveja sana... que quedi clar.
    Preciós aquest tortell.
    Em guardo la recepta per el proper any i la faré sense deixar-me res.
    Crec que jo, el que no vaig fer be es el llevat, que hi vaig posar menys.
    Vaig fer el proces, molt semblat al teu però quina dife......
    Es noten les classes de cuina, ara jo no tinc l'amassadora (ho vaig fer a ma).
    No te color, l'any que be tornaré a provar-lo i si no em queda be tiro la tovallola.
    Amb guardo la teva recepta amb amor........
    Petonets i bon any!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  11. Encara que ja els Reis han marxat jo aquest el faré aquest cap de setmana!!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...