diumenge, 22 de març del 2015

CRÈME BRÛLÉE DE XOCOLATA BLANCA

La recepta d'avui és una de les últimes receptes dels tallers de cuina que impartia en Pep Nogué a Bon Preu. En Pep va versionar la tradicional crème brûlée afegint-li xocolata blanca. La xocolata blanca la consumeixo molt poc, per no dir gens. Jo sóc més de xocolata negra i, com més percentatge de cacau tingui, millor. Però amb aquesta recepta he fet una excepció. A l'hora de fer el tast final de les receptes del taller, no tenia cap intenció de provar-la però els companys del taller em van animar. Si no arribo a tastar-la m´hauria empenedit.


Aquest any el viatge de les Jornades Culturals de l'Escola Mpal d'Art ha estat per l´Occitània i Llenguadoc, Narbonne, Toulouse i Carcassonne. Allà en totes les cartes de restaurants, botigues de menjar preparat i parades de mercat tenen  a punt la crème brûlée. Ja no tenia cap excusa per fer la recepta d'en Pep.
Val a dir que em vaig fer un fart d'explicar als meus companys de viatge que no estaven assaborint una crema catalana tal com es feia traduïr la crème a la llengua castellana en les cartes i menús de restaurant.

La crema catalana i la crème brûlée són cosines germanes. La crema catalana està feta amb llet i midó i cuita a foc com si fos una crema pastissera. La crème brûlée porta nata, no porta midó i es cou al bany Maria en el forn o a 82ºC. Això sí, totes dues es caramel.litzen per sobre.

Ingredients
Per a 4 cassoletes de 10cm com les de la foto o 6-8 cassoletes de crema de tota la vida.
-210 gr de llet
-70 gr. de sucre.
-100 gr. de rovells d'ou.
-200 gr. de nata del 35 % MG
-50 gr. de xocolata blanca de cobertura.
-100 gr. de sucre.

Preparació

-Emulsioneu rovells i sucre fins que s'espesseixin.
-Escalfeu la nata amb la llet sense que arribi a bullir. Pareu el foc i afegiu-hi la xocolata blanca. Remeneu per fondre-la.
-Incorporeu la llet als rovells i sucre.Remeneu delicadament.
-Ompliu els motlles i poseu a coure. Teniu dues opcions: la primera, al forn, al bany Maria a 160ºC o sense bany Maria, també al forn, a 82 graus. El temps dependrà de la mida del motlle.
-Abans de servir, ensucreu per sobre i caramel.litzeu.













I..un tastet del viatge, Sablée Occitane.


Bon profit!

8 comentaris:

  1. A mi m'encanta la crema catalana, però desde que vaig provar la crème brûlée...no tinc clar quina m'agrada mes...jeje
    Petonets guapa!!!!!!

    ResponElimina
  2. Ostras esta receta me la perdi del Pep.Menos mal que te ha dado por ponerla,estoy seguro que es celestial,me la llevo.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina

  3. Cristina; Una bona recepta aquesta, de segur que tant bona com la crema catalana si són cosines germanes.
    Salutacions Cristina¡¡ :O)

    ResponElimina
  4. Quina pinta més bona, segur que la xocolata blanca li va de meravella.
    Em quedo per aquí si no es molèstia :)
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  5. Em sembla que sovint confonem la crema catalana amb la crème brûlée, ens has fet una bona explicació.
    Només cal veure la foto amb la cullerada perque aquesta crema amb xocolata blanca vingui de gust.
    Ja ens explicaràs costes del viatge.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Jo tampoc vaig fer aquesta classe, sort n'hi ha que ens l'has fet i dit... me l'apunto encara que la xoco blanca no m'agrada, però segur que li dona una bona textura a aquesta crème brûlée, que és una delícia! petó

    ResponElimina
  7. jijijiji t'entenc molt bé, jo també em faig un tip de dir que la cême brulée i la crema catalana no tenen res a veure!!!! L'únic de semblant que tenen és que es serveixen amb cassoleta i que es cremen per sobre :)
    Com trobem a faltar les classes del Pep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    M'apunto la recepta, jo tampoc sóc gaire se xocolata blanca, però si a tu t'ha agradat, voldrà dir que a mi també ;)

    ResponElimina
  8. Ostres, quina setmana.
    Tothom preparant la setmana Santa, la Pasqua i les festes de guardar.
    I la linea que!!!!!!!!!!!!!.........

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...