dilluns, 29 de febrer del 2016

MAGDALENES DE IOGURT

La meterologia d'aquest cap de setmana convidava a obrir el forn.  I ha estat l'excusa perfecta per fer la recepta de la convocatòria del Blog a la Taula del mes de febrer on el blog protagonista era La Cuina de la Isabel. Com no vaig poder fer-la quan tocava, vaig decidir triar-ne una que n'hagués fet la Isabel, gran companya blocaire que vaig conéixer a les classes de Bon preu on hi assistiem una bona colla de blocaires. Com trobo a faltar aquelles classes!.

De la recepta original he respectat els ingredients, però he augmentat la quantitat d'oli de girasol, que li ha donat més humitat a la massa. Quant a preparació he seguit l´enfornat i el mètode d'en Xavier Barriga que és infalible. Aqui teniu la recepta de les magdalenes d'en Xavier Barriga que tinc publicades en el blog.

Ingredients
Per a 10 magdalenes aprox.
-3 ous.
-200 gr. de sucre.
-1 iogurt natural.
-105 ml. d'oli de girasol.
-250 gr. de farina.
-10 gr. de llevat.
-ratlladura de pell de llimona.
-1 pessic de sal.
 Preparació
-Bateu els ous amb el sucre fins que estiguin cremosos.
-Mescleu el iogurt amb l'oli i, afegiu-lo a la crema d'ous.
-A part mescleu la farina amb el llevat. Tamisseu i afegiu-ho en dues tongades a la crema d'ous. 
-Afegiu-hi la ratlladura de llimona i el pessic de sal. Mescleu.
-Bateu dos minuts  i, guardeu la crema en la nevera un parell d'hores. Jo la vaig deixar d' un dia per l'altra.
-Abans d'omplir les càpsules preescalfeu el forn a 250ºC i bateu, suament, amb les varilles manuals la crema a fin de trencar la rigidesa de la fredor de la nevera.
-Ompliu les càpsules amb la crema fins a 3/4 de la seva capacitat. Enforneu a 200ºC uns 15' forn de baix i, entre 5 i 10' més amb el forn de dalt.(Aquestes són les temperatures del meu forn)
-Un cop cuites, les traieu de la safata del forn i, les poseu sobre una reixeta. Deixeu refredar.


Bon profit!

11 comentaris:

  1. Ummmm, que esponjosidad¡¡¡¡ estan que se salen, se me ha echo la boca agua, besos

    ResponElimina
  2. T'han quedat molt esponjoses Cristina. Jo les faig amb oli d'oliva que a casa ens agrada el sabor.
    Ja ho crec que es troben a faltar les classes del Bon Preu!!
    Petons.

    ResponElimina
  3. Que buenas que son siempre.Te han quedado esponjosas y muy buenas.
    Yo también las echo en falta las clases de Bon Preu.Que buenos momentos.

    ResponElimina
  4. Que bones que queden les magdalenes d'en Barriga!!
    Aquestes tenen una pinta fabulosa!Com diu en Miquel, quins bons moments vam pasar a les classes del Bon Preu!!
    Petons guapa!

    ResponElimina
  5. jo també trobo a faltar aquelles classes!!!!! Sort encara d'alguna trobada de tant en tant...
    A veure si em poso les piles amb el blog i amb la convocatòria del blog al plat, que fa mesos que no hi participo!

    ResponElimina
  6. Com m'agraden les magdalenes!!! i quina molla més fantàstica que tenen aquestes teves, segur que són una delícia!! sort en tinc que me'n queden un parell de les que vaig fornejar fa uns dies... vaig directa a per una, m'ha entrat gana. Un petó!

    ResponElimina
  7. T'han quedat ben esponjoses! Provaré això dels temps al forn! Amb tu sempre s'aprenen coses noves! Un petonet!

    ResponElimina

  8. Cristina; Aquestes magdalenes tant i tant suaus de gust, tenen que ser molt i molt interessants per el paladar, quina delíssia poder-les menjar¡¡
    Salutacions Cristina¡¡ :O)

    ResponElimina
  9. Aquestes me les havia perdut... ! què esponjoses! petó

    ResponElimina
  10. Sóc una fan de les magdalenes i aquestes es veuen molt esponjoses!! :)) Boníssimes!!
    Una abraçada

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...