dilluns, 20 d’octubre del 2014

PASTÍS MOUSSE DE PRÉSSEC

Per fí! Dic per fí, perquè aquesta recepta la tenia pendent de publicar des del mes de juliol i em cremava les mans, el bloc i l'ànima, jejeje. Un dels grans clàssics del receptari de la Gemma de La Cuina de casa és el seu pastís mousse de préssec. Aprofitant un sopar d´aniversari a la fresca, el vaig fer. No cal que us digui que va tenir un èxit rotund.
La meva intenció era publicar la recepta al mes de setembre, de tornada de vacances. Ja tenia " in mente" la data publicació però de cop i volta la Mercè de Destapant Cassoles ens proposa un nou repte blocaire "Del blog a la taula" en què un cop al mes sen's convoca a elaborar una recepta del bloc que ella trïi. I com no podia ser d'una altra manera, el blog que ha tingut l'honor de tallar la cinta d'inauguració ha estat el de la Gemma de La cuina de casa, la super reina de les postres.


La publicació de la recepta coincideix amb el quart aniversari del meu blog.Ha estat obra del destí, de la confluència dels astres?...Ha valgut la pena esperar! Gràcies a totes dues.

Ingredients
Per a 10 persones.
Motlle de 23 cm.
Aquest pastís és millor fer-lo d'un dia per l´altre.
Per la base
-150 gr. de galetes Maria.
-80 gr. de mantega pomada.
-1 cullerada de sucre.

Per la mousse
-4 iogurts naturals
-el suc d'una llimona.
-100 ml de licor de préssec (jo sense alcohol).
-100 gr. de sucre.
-1 llauna de 1kg de préssec en almívar.
-400 gr. de nata per muntar.
-1 capsa de gelatina de llimona (2 sobres).

Per la cobertura
-el suc del préssec en almívar.
-4 meitats de préssec en almíbar.
-aigua freda.


Preparació
-Esmicolem les galetes fins a fer-les pols i les barregem amb el sucre i la mantega pomada. Fem  la base del pastís i ho coem al forn entre 5 i 10'. Jo no ho vaig coure al forn...al mes de juliol no en tenia ganes d´encendre'l ;-D
-En un cassó escalfem els iogurts, el sucre, el suc de llimona i el licor.Quan arrenqui el bull ho retirem del foc i  afegim els sobres de gelatina de llimona i mesclem fins que tot estigui homogèni.
-Afegim el préssec (menys 4 meitats per la cobertura) i triturem ben fí. Deixem refredar.
-Quan  la preparació anterior estigui freda, semimuntem la nata i l'afegim amb cura. Quan una nata es considera semimuntada? Quan les varilles es comencen a marcar.
-Aboquem aquesta massa sobre la base de galeta i deixem quallar a la nevera com a mínim 3 hores.
Per la cobertura
-Tallem les meitats de préssec a llàmines i cobrim la mousse fent cercles concèntrics.
- Escalfem una part del suc i hi dissolem els tres fulls de gelatina prèviament hidratats en aigua freda durant 5'. Ho barregem amb el suc i ho aboquem amb cura sobre el pastís.
-Deixem quallar a la nevera i servim ben fresc.

Bon profit!


20 comentaris:

  1. Ja t-havia posat falta... ! un gran pastis!! petons!

    ResponElimina
  2. Quina ilu que hagis participat i que hagis fet aquest pastis!, jo també el vaig fer. Va ser un dels primers, després del de llimona. La presentació és preciosa, i és un pastís mousse....UMMMMM...els meus preferits!!!. Una abraçada i gràcies un cop mes per participar.

    ResponElimina
  3. ooooohh!!!! quin goig que fa!!! amb aquests ingredients ha d´estar molt bó aquests pastís!!! Petons

    ResponElimina
  4. La Gemma fa unes postres genials, però tú no et quedes enrera, ambdues sou les reines dels pastissos.
    Bo i rebó alb prèssecs i molt maco.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Que gustazo y eso solo de verlo huuuuu...buenísimo.Bssss

    ResponElimina
  6. M'encanta aquest nou repte blocaire que no coneixia, i m'encanta aquest pastís de pressec! T'ha quedat taaaan bé! Una abraçada!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  7. je je je.... sembla fet expressament, t'ha anat com anell al dit!
    Recordo super bé aquesta recepta, és una mousse que no falla mai!
    Enhorabona pels 4 anys, segur que els astres s'han posat d'acord.
    Moltes gràcies per participar, em fa molta il·lusió!!!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Aquest es un dels meus preferits de la Gemma...
    Sempre que el faig triomfa, però ja el tinc publicat...
    Felicitats per el teu aniversari de blog!!! que en siguin molts mes!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  9. Et va quedar genial, quina pintaaaa!!! Que te'n queda algun trosset per mi? :P

    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. ohhh felicitats pel 4t aniversari, i felicitats pel pastís tan xulo que t'ha quedat! la Gemma ja pot estar ben orgullosa! petons

    ResponElimina
  11. Ostras nena!!!!!!, quin secret mes ben guardat, la recepta i els teus 4 any-ets.
    Tan joveneta i quin pastissos mes bons que sap fer.
    Ha!!!!!!!, con van les classes.
    Per aixó ets tant bona pastissera.
    Un petonàs, guapíssima

    ResponElimina
  12. Quina pinta més deliciosa ! Felicitat per l'aniversari! Espero que poguem gaudir molts anys més del teu blog! Una abraçada! retallsdecuina.cat

    ResponElimina
  13. Cuando hacemos una receta de la Gemma sabemos que sera buena y facil la elaboracion y con un resultado sublime comom este pastel tuyo.

    ResponElimina
  14. Hola!
    M'heu fet venir moltes ganes de fer el pastís! !!
    Tinc un dubte: dius un pot de kg de préssec i he mirat supermercat i els pots fan menys de 900 grs amb el suc.
    em podries aclarir si te de ser 1kg de préssec + almívar?
    Moltes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola anònim! Es compta tot plegat....suc + préssec. A mi també em va passar el mateix. TEnia un pot petit per casa i el vaig compensar entre suc i préssec fins que arribés al kg. Ja veuràs que bo que et sortirà.

      Elimina
    2. Moltes gràcies! !!
      Demà mateix el faré, perquè a les fotos es veu boníssim.

      Elimina
    3. Quan el provis ens dius que tal? eh? Vinga a fer el pastís.

      Elimina
  15. Ja el vaig fer, i vaig triomfar!!!
    Moltes gràcies! !!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...